Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://rswm.mazovia.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Część dokumentów PDF opublikowanych na stronie nie jest w pełni dostępna cyfrowo (np. brak odpowiednich tagów, niedostępna treść dla czytników ekranu).
  • Niektóre elementy strony mogą nie mieć wystarczającego kontrastu.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Wysoki kontrast.
  • Zmiana rozmiaru czcionki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Justyny Stopy - mejlowo justyna.stopa@mazovia.pl lub telefonicznie 22 59 79 946.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Departament Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Kłopotowskiego 5
03-718 Warszawa

Dojazd
Komunikacją miejską: autobusem: najbliższe przystanki: Sierakowskiego, Park Praski
Samochodem: przed wejściem do budynku znajduje się ogólnodostępny płatny parking miejski. Bezpośrednio przy budynku nie ma miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku
Do wejścia do budynku prowadzą schody. Wejście dostosowane dla osób poruszających się na wózkach znajduje się od strony dziedzińca. Na parterze budynku znajduje się ochrona. Budynek jest wyposażony w windę. Winda nie obsługuje ostatniej kondygnacji, aby się na nią dostać należy skorzystać ze schodów znajdujących się po lewej stronie od wyjścia z windy.
Lada przy punkcie ochrony jest obniżona do wysokości 85 cm
W holu są bramki ograniczające dostęp dla klientów oraz punkt ochrony. W celu wejścia na teren urzędu należy umówić się na wizytę z konkretnym pracownikiem. W przypadku umówienia wizyty, po przybyciu na miejsce należy zgłosić się do pracownika ochrony, który zawiadamia pracownika o konieczności odbioru klienta z holu.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.

Korytarze oraz ciągi komunikacyjne
Ruch dla klientów pomiędzy piętrami odbywa się przy pomocy windy oraz klatek schodowych. Winda nie podaje komunikatów głosowych. Jest wyposażona w pulpit z wypukłymi cyframi. Stopnie na klatce są oznakowane kontrastowymi pasami. Na klatkach są jednostronne poręcze.
Korytarze są dostosowana do poruszania się na wózkach. Z wyjątkiem ostatniej kondygnacji, na którą nie można wjechać windą. Korytarze są dostosowane dla osób słabowidzących. Szklane drzwi są oznakowane kontrastowymi pasami.
Obecnie nie ma zainstalowanych urządzeń ułatwiających poruszanie się dla osób niewidomych.
Drzwi do pomieszczeń są wyposażone w tabliczki z wypukłą numeracją pomieszczeń oraz alfabetem brajla.
W budynku nie ma tyflomap oraz dźwiękowych systemów nawigacji.

Inne udogodnienia
Wejście główne do budynku zostało wyposażone w system ToTupoint.
Tabliczki przy drzwiach do pomieszczeń są zaopatrzone w znaczniki NFC.
Do budynku można wejść z psem asystującym.

Kontakt do koordynatora dostępności: koordynator_dostepnosci@mazovia.pl

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Możesz skorzystać z tłumacza on-line Polskiego Języka Migowego. Kliknij w ikonę „Połącz z tłumaczem”, żeby rozpocząć rozmowę. Z wideotłumacza języka migowego możesz skorzystać także podczas wizyty w Urzędzie.